Thema's

Dienstverlening

OPGAVE RAADSPROGRAMMA

Inwoners, ondernemers en instellingen bepalen steeds meer hoe en wanneer zij contact willen met de gemeente. Ook verwachten zij steeds meer een andere rol en houding van ons en een andere vorm van dienstverlening, waarbij zij centraal staan. Wij sluiten aan bij de trends in de samenleving. Wettelijke kaders blijven, de rol van de overheid verandert.
Technologische toepassingen maakt een andere manier van communiceren met onze inwoner nodig. Een manier die snel, eenvoudig en direct is.

Het is daarbij van belang om duidelijk te zijn over wat inwoners kunnen verwachten. We willen een gemeente zijn die meedenkt, maar beseft en uitlegt dat niet alles mogelijk is. Door realistische verwachtingen mee te geven, kunnen we inwoners vroegtijdig meenemen in het proces met bijbehorend verwachtingsmanagement.   

Om echt in beweging te komen, zullen deze waarden ‘eigen’ moeten worden. We willen dat inwoners zich verbonden voelen met onze gemeente en het vertrouwen hebben dat de gemeente er voor hen is. Daar moet voortdurend aan gewerkt worden en dat vraagt om een investering.

UITGANGSPUNTEN

We verbeteren de dienstverlening en hebben hierbij aandacht voor communicatie en verwachtingsmanagement. De basis moet op orde. We laten zien dat de gemeente de dienstverlening verbetert. Immers:

  • We zijn nabij en dienstbaar,
  • We zijn ontvankelijk en aanwezig, empathisch en hebben oog voor de mens,
  • We zijn een gemeente die meedenkt en uitlegt dat niet alles mogelijk is,
  • We zorgen voor realistische verwachtingen.

Aan de slag

Deze pagina is gebouwd op 11/06/2023 16:03:09 met de export van 11/06/2023 15:52:21